Starostwo Powiatowe w Jaworze

Organem stanowiącym Powiatu Jaworskiego jest Rada Powiatu Jaworskiego. Członkowie Rady wybierani są w wyborach bezpośrednich. Organem wykonawczym jest Zarząd Powiatu Jaworskiego. Wykonuje on zadania przy pomocy Starostwa Powiatowego w Jaworze oraz jednostek organizacyjnych Powiatu.

 

Starostwo Powiatowe w Jaworze realizuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, a także należące do zakresu administracji rządowej, powierzone przez organy administracji rządowej oraz wynikające z innych ustaw szczególnych.

W celu realizacji zadań w Starostwie powołane zostały odpowiednie komórki organizacyjne: wydziały, referaty, biura, ośrodki i samodzielne stanowiska. Ich szczegółowy zakres działania określa Starosta.

 

Kierownictwo Starostwa Powiatowego w Jaworze tworzą:

  • Starosta Jaworski - Michał Bander;
  • Wicestarosta Jaworski- Stanisław Laskowski;
  • Skarbnik Powiatu - Agnieszka Pańczyk;
  • Sekretarz Powiatu - Ewa Uciurkiewicz.

Kierownictwo niższego szczebla Starostwa tworzą:

  • Dyrektorzy wydziałów;
  • Kierownicy referatów i biur;
  • Geodeta powiatowy;
  • Dyrektor Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
  • Powiatowy Rzecznik Konsumenta;
  • Główny księgowy;
  • Audytor wewnętrzny;
  • Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych;
  • Administrator bezpieczeństwa informacji.

 

Wewnętrzny ustrój Powiatu Jaworskiego w tym strukturę organizacyjną i tryb pracy jego organów określa Statut Powiatu Jaworskiego.

Strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Jaworze określa schemat organizacyjny.

 

Podstawy prawne funkcjonowania starostwa:

 

Zakres zadań i kompetencji powiatu określa ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz ustawy określające kompetencje organów administracji publicznej. Powiat wykonuje zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie: 

  • edukacji publicznej,
  • promocji i ochrony zdrowia,
  • pomocy społecznej,
  • polityki prorodzinnej,
  • wspierania osób niepełnosprawnych,
  • transportu zbiorowego i dróg publicznych,
  • kultury i ochrony dóbr kultury,
  • kultury fizycznej i turystyki,
  • geodezji, kartografii i katastru,
  • gospodarki nieruchomościami,
  • administracji architektoniczno – budowlanej,
  • gospodarki wodnej,
  • ochrony środowiska i przyrody,
  • rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,
  • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, przeciwpożarowego i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
  • przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji rynku pracy,
  • ochrony praw konsumenta,
  • utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
  • obronności,
  • promocji powiatu,
  • współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Do zadań publicznych należy również zapewnienie wykonywania określonych w ustawach zadań i kompetencji kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.

Wytworzył:
Udostępnił:
Staniec Agnieszka
(2006-04-18 08:52:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Marta Kowalczyk
(2024-05-28 16:16:15)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki