Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Jaworze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.jaworskie.pl/, http://www.spjawor-bip.pbox.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Większość filmów na stronach nie posiada napisów dla osób głuchych.
  • Serwisy zawierają dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word lub są skanami dokumentów.
  • Brak opisów alternatywnych.
  • Strony nie są responsywne.

Treści nieobjęte przepisami

  • Załączone mapy nie podlegają ocenie, ponieważ mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,.
  • Wiele filmów było publikowanych na stronach przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

 

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF, użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Do końca 2025 r. zostaną zakupione strony internetowe, które będą spełniały wymogi ustawy o dostępności cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marta Kowalczyk - mejlowo marta.kowalczyk@powiat-jawor.pl lub telefonicznie (+4876) 729-01-19.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Jaworze

WROCŁAWSKA 26
59-400 Jawor
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 3 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 10 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Jaworze od ul. Wrocławskiej. Na parkingu wyznaczone są 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych. Oznaczone są one kolorem niebieskim z piktogramami. Nawierzchnia parkingu jest równa i wolna od barier architektonicznych.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do budynku prowadzi szeroki chodnik wolny od barier architektonicznych. Od strony parkingu ułatwione zostało dojście do budynku poprzez likwidację krawężników przy miejscach parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Od strony parkingu, w środkowej części budynku, znajduje się wejście do Referatu Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów. Drzwi otwierają się ręcznie. Wejście jest bezprogowe z poziomu chodnika.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
  • Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
  • Jeśli nie ma możliwości skorzystania z wejścia głównego do budynku, można skierować się do wejścia od strony Prokuratury, gdzie jest udostępniona winda.
Przestrzeń za wejściem
  • Po prawej stronie od wejścia głównego w odległości około 1,5 m znajduje się biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów oraz Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, następnie w odległości ok. 3 metrów znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Po lewej stronie od wejścia, pod ścianą, znajduje się stolik i krzesła oraz plan tyflograficzny. Korytarz z klatką schodową prowadzący do dalszej części budynku znajduje się naprzeciwko Biura Obsługi Klienta. Po lewej stronie od wejścia znajduje się toaleta dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Hol wyposażony jest w oznaczenia poziome - naprowadzające do: biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów i Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Biura Obsługi Klienta, toalety, wyjścia ewakuacyjnego oraz planu tyflograficznego.
  • Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia głównego do budynku.
  • Ścieżka dotykowa prowadzi do biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, kancelarii, toalety oraz do wyjścia ewakuacyjnego
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się na parterze
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Ciąg schodów składa się z 22 stopni.
  • Stopień ma wysokość 16 centymetrów.
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Szerokość drzwi wynosi 80 centymetrów
  • Winda znajduje się w budynku
  • Winda znajduje się przy trzecim wejściu do budynku (wejście do Prokuratury)
  • Kabina windy ma głębokość 142 centymetrów i szerokość 94 centymetrów.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Oznaczenia są kontrastowe.
  • Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 105 centymetrów.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
  • W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu:
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia do budynku.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • W toalecie jest przewijak dla dzieci.
  • W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Przestrzeń manewrowa wynosi 150 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 150 centymetrów.
  • Przestrzeń po lewej wynosi 190 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 90 centymetrów.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Referat Zarząd Dróg Powiatowych

Zębowice 44
59-411 Paszowice
Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 112 centymetrów.
Przestrzeń za wejściem
  • Za wejściem znajduje się obszerna część korytarza, po której może swobodnie poruszać się osoba na wózku inwalidzkim, skąd może dotrzeć do jednego biura, które jest dostępne dla osób poruszających się na wózku.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Ciągi poziome
  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Pomieszczenia
  • Około 15% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • Nie mamy dostępnej toalety.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: powiat-jawor@powiat-jawor.pl
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/?id=116106
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/?id=111537
  • Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w Starostwie Powiatowym w Jaworze. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. Usługa tłumacza odbywa się on-line i jest świadczona bezzwłocznie.
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..

 

Załączniki:

Informacja o braku dostępności

Skarga na brak dostępności

Wniosek o zapewnienie dostępności

Wytworzył:
Udostępnił:
Marta Kowalczyk
(2025-03-26 13:58:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Marta Kowalczyk
(2025-03-26 14:03:14)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki