Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D - przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie
ARCHIWUM
Jawor, dnia 20 lutego 2015 roku
RPE.272.1.2015
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.2013.907 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane - „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej.
W przedmiotowym postępowaniu złożono 4 oferty. Zamawiający dokonał oceny i porównania złożonych ofert nie podlegających odrzuceniu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający kierował się kryterium najniższej ceny.
Wykaz i porównanie złożonych ofert:
Numer oferty |
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz |
|
Ocena (liczba pkt) |
UWAGI |
1 |
SKANSKA S.A. |
cena |
96,85 |
Oferta nie jest najkorzystniejszą cenowo ofertą |
2. |
Przedsiębiorstwo Transportowo – Budowlane spółka z o.o. |
cena |
91,91 |
Oferta nie jest najkorzystniejszą cenowo ofertą |
3. |
Świdnickie Przedsiębiorstwo |
cena |
100 |
Najkorzystniejsza oferta |
4.
|
Przedsiębiorstwo Usługowo – |
cena |
85,92 |
Oferta nie jest najkorzystniejszą cenowo ofertą
|
Jawor, 09.02.2015 r.
RPE.272.1.2015
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Otrzymał pytania, które wpłynęły w dniu 05.02.2014 r.
PYTANIE 1:
W przedmiarze robót : Przebudowa jezdni z zatoką oraz wjazdów poz.6 podane są krawężniki betonowe 15x30 na podsypce cementowo-pisakowej do rozbiórki 1622 m (746*2)+70+60. Po rozpoznaniu w terenie znajdują się krawężniki granitowe z jednej strony, a więc (746*2)+70+60 = 876. Prosimy o podanie rodzaju i ilości krawężników przewidzianych do rozbiórki.
ODPOWIEDŹ 1:
Zamawiający informuje, że ilość krawężników przewidziana do rozbiórki jest zgodna z udostępnioną dokumentacją przetargową. Krawężniki po lewej stronie jezdni ułożone są na poziomie kostki i stanowią oporniki dla nawierzchni z kostki granitowej.
Pytania, które wpłynęły faxem w dniu 06.02.2015 r.,
PYTANIE 1:
W nawiązaniu do odpowiedzi na pytanie nr 4 z dnia 03.02.2015 (PYTANIE 4: Czy kosztorys ofertowy należy dołączyć do oferty. ODPOWIEDŹ 4: TAK - zgodnie z ROZDZIAŁEM 12 pkt. 12.6 – SIWZ Instrukcja dla Wykonawców) zwracamy się z prośba o załączenie (zamieszczenie na stronie www) formularza kosztorysu ofertowego, który należy dołączyć do oferty, tak aby był on jednoznaczny i równy dla wszystkich Oferentów.
Zwracamy uwagę, że zgodnie z zapisami SIWZ dla Wykonawców pkt. 12.6. „Przedmiar robót opracowany i przekazany przez Zamawiającego wraz ze SIWZ stanowi jedynie podstawę informacyjną”, natomiast kosztorys ofertowy który zgodnie z pkt.12.6. powinien być podstawą do obliczenia ceny ma być opracowany przez Wykonawcę i zgodnie z zapisami pkt.14.4.4. SIWZ przedłożony Zamawiającemu jako wypełnienie formalności, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
ODPOWIEDŹ 1:
Zgodnie z rozdziałem 12 pkt 12.1 Cenę ofertową stanowi wynagrodzenie ryczałtowe, które musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia określonego
w Przetargowej Dokumentacji Projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej Instrukcji.
Podstawą obliczenia ceny za roboty budowlane powinien być opracowany przez Wykonawcę kosztorys ofertowy. Przedmiar robót opracowany i przekazany przez Zamawiającego wraz z SIWZ stanowi jedynie podstawę informacyjną jako materiał pomocniczy do ustalenia wartości zadania.
Jawor, 04.02.2015 r.
RPE.272.1.2015
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Pytania, które wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Jaworze w dniu 03.02.2015 r. dotyczące treści SIWZ
PYTANIE 1:
W opisie przedmiotu zamówienia i opisie technicznym nawierzchnia z kostki betonowej ma grubość 8 cm, natomiast na rysunkach w przekrojach technicznych ma grubość 6 cm. Prosimy o podanie jaka ma być konstrukcja nawierzchni, chodnika i zjazdów.
ODPOWIEDŹ 1:
Chodnik wykonać z kostki betonowej gr 6 cm., zjazdy z kostki betonowej gr. 8 cm.
PYTANIE 2:
Jak mają być zakończone bariery energochłonne N-2, W-3:b czy skosami czy tzw. „baranimi rogami” i ile ma być tych zakończeń.
ODPOWIEDŹ 2:
Bariery należy zakończyć skosami, ilość skosów 8 szt.
PYTANIE 3:
Prosimy o podanie czy oznakowanie poziome grubowarstwowe będzie wyłączone z okresu 60-miesięcznej gwarancji.
ODPOWIEDŹ 3:
Wykonawca winien uwzględnić 60 miesięczny okres gwarancji również na oznakowanie grubowarstwowe.
PYTANIE 4:
Czy kosztorys ofertowy należy dołączyć do oferty.
ODPOWIEDŹ 4:
TAK - zgodnie z ROZDZIAŁEM 12 pkt. 12.6 – SIWZ Instrukcja dla Wykonawców
PYTANIE 5:
W formularzu ofertowym podany jest 48-miesięczny okres gwarancji n roboty będące przedmiotem zamówieni, natomiast w projekcie umowy § 8 Gwarancja i rękojmia 6- - miesięczny okres gwarancji. Prosimy o podanie jaki będzie okres gwarancji.
ODPOWIEDŹ 5:
Zamawiający, z uwagi na oczywistą omyłkę pisarską w Załączniku nr 1 do SIWZ wycofuje opublikowany Formularz ofertowy. Wprowadza się ZAKTUALIZOWANY FORMULARZ OFERTOWY
Pytania, które wpłynęły w dniu 03.02.2015 r.,
PYTANIE 1:
Prosimy o ujednolicenie wysokości kar umownych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą
ODPOWIEDŹ 1:
Zamawiający mając na uwadze fakt wydatkowania publicznych środków finansowych zaproponował rozwiązania, które skutecznie chronić będą interes publiczny.
PYTANIE 2:
Zgodnie z § 10pkt 3c za każdy dzień opóźnienia zakończenia robót będącym przedmiotem umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne 0,5% wartości umownej brutto. Co w przypadku, gdy opóźnienie wniknie z winy Zamawiającego ?
ODPOWIEDŹ 2:
Zgodnie z § 12 ust 3 pkt 12 projektu umowy – W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisy do niej wykonawcze, jak też przepisy Kodeksu cywilnego i przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
PYTANIE 3:
W związku z § 10 pkt 7 oraz 9 – Czy Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
ODPOWIEDŹ 3:
Termin wykonania przedmiotu zamówienia ściśle powiązany jest z koniecznością rozliczenia udzielonych dotacji na realizację przedsięwzięcia.
PYTANIE 4:
Prosimy o jasne sprecyzowanie istniejących zapisów odnośnie Zamawiającego oraz Wykonawcy. Informacje zawarte w § 10 są jednostronne i odnoszą się głównie do Zamawiajacego.
ODPOWIEDŹ 4:
Zapisy umowy zostały jasno sprecyzowane. Zamawiający w trosce o właściwe wydatkowanie środków publicznych wprowadził zapisy mające na celu zmobilizowanie Wykonawcy do terminowego i rzetelnego wykonania przedmiotu umowy.
Pytania, które wpłynęły faxem w dniu 03.02.2015 r.,:
PYTANIE 1:
Po czyjej stronie jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie?
ODPOWIEDŹ 1:
Pozwolenie na użytkowanie nie jest wymagane.
PYTANIE 2:
Czy Wykonawca może odstąpić od umowy i na jakich warunkach?
ODPOWIEDŹ 2:
Warunki odstąpienia od Umowy określone zostały w Załączniku nr 7 do SIWZ – Projekt Umowy.
PYTANIE 3:
Przedmiar robót – CHODNIK – prosimy o podanie jednoznacznej ilości jaką należy skalkulować w poz. 4 Opłata za utylizację asfaltu.
ODPOWIEDŹ 3:
Do utylizacji należy przyjąć 100,78 t.
PYTANIE 4:
Przedmiar robót – CHODNIK - prosimy o podanie jednoznacznej ilości jaką należy skalkulować w poz 12 Obrzeża betonowe. Prosimy o jednoznaczne określenie wymiarów obrzeża betonowego.
ODPOWIEDŹ 4:
Odpowiedzi udzielono w dniu 03.02.2015 – Obrzeża betonowe 6x20 w ilości 320 mb.
PYTANIE 5:
Przedmiar robót – Przebudowa jezdni z zatoką oraz zjazdów – prosimy o podanie jednoznacznej ilości jaką należy skalkulować w poz 5 Opłata za utylizację asfaltu.
ODPOWIEDŹ 5:
Do utylizacji przyjąć należy 157,96 t
PYTANIE 6:
W opisie technicznym założono nawierzchnię chodnika z kostki betonowej gr.8 cm, natomiast na przekrojach i przedmiarach robót wskazana jest kostka gr. 6 cm. Prosimy o jednoznaczne określenie wymiarów kostki betonowej.
ODPOWIEDŹ 6:
Na chodniku kostka gr. 6 cm., na zjazdach kostka gr. 8 cm.
PYTANIE 7:
Projekt – przekrój konstrukcyjny nawierzchni zjazdu zakłada nawierzchnię z kostki gr.8 cm., natomiast przedmiar robót gr. 6 cm. Prosimy o jednoznaczne określenie wymiarów kostki betonowwej na zjazdach.
ODPOWIEDŻ 7:
Odpowiedzi udzielono wyżej (pyt. 6)
PYTANIE 8:
Na jaką odległość należy wywieźć kostkę kamienna z rozbiórki ?
Odpowiedź 8:
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia – 5 km.
PYTANIE 9:
Powołując się na zapis SST-03 Korytowanie wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża drogowego i chodnikowego, pkt. 9.2. prosimy o wskazanie miejsca odwozu urobku.
ODPOWIEDŹ 9:
Skalkulować odwóz urobku na odległość do 5 km.
PYTANIE 10:
Dot. docelowego oznakowania poziomego. Biorąc pod uwagę obecne obciążenie ruchem i intensywność eksploatacji dróg w Polsce, ogólnie przyjmuje się okresy gwarancji na oznakowanie poziome grubowarstwowe maksymaklnie : 3 lata. Dłuższy okres gwarancji wiązałby się z ponownym znakowaniem dróg w ciągu założonych 5 lat. Prosimy o wyłączenie oznakowania poziomego z ogólnego okresu gwarancji nacałe zadanie wynoszące 60 miesięcy.
ODPOWEDŹ 10:
Pozostawia się okres gwarancji 60 miesięcy.
PYTANIE 11:
Dokumentacja projektowa zakłada rozbiórkę 1622 mb krawężnika betonowego, natomiast po wizji w terenie stwierdzono, że do rozbiórki jest krawężnik kamienny. Czy wobec tego materiał ten pozostanie w dyspozycji Zamawiającego? Jeżeli tak, to na jaką odległość skalkulować jego odwóz.
ODPOWIEDŹ 11:
Rozebrane krawężniki kamienne oraz granitowe słupki należy wywieźć w miejsce składowania kostki – 5 km.
PYTANIE 12:
Po wizji w terenie stwierdzono, iż istniejące słupy latarni ulicznych są w złym stanie technicznym w związku z czym istnieje obawa o ich przetrwanie podczas planowanej przebudowy drogi. Czy zamawiający przewiduje ich wymianę?
ODPOWIEDŹ 12:
Odpowiedzi udzielono w dniu 03.02.2015
PYTANIE 13:
Istnieje obawa, iż planowana lokalizacja barier drogowych będzie kolidowała z istniejącymi drzewami i ich konarami. Czy Zamawiający przewiduje możliwą wycinkę drzew?
ODPOWIEDŹ 13:
Odpowiedzi dot. ewentualnej wycinki drzew udzielono w dniu 03.02.2015.
PYTANIE 14:
W przedmiarze dotyczącym wykonania docelowej organizacji ruchu widnieje pozycja – Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznych – na gorąco, za pomocą mas termoplastycznych – progi zwalniające dwuwarstwowe”. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o lokalizację i sposobu wykonania progów.
ODPOWIEDŹ 14:
Miejsce lokalizacji przejść dla pieszych wskazane jest w docelowej organizacji ruchu. Wykonanie progów zwalniających z mas plastycznych jest ogólnie znane i stosowane przez wykonawców.
PYTANIE 15:
Załączona do dokumentacji specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót nie zawiera wymagań dotyczacych warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, a dla warstwy wiążącej są wymagania tylko dla KR 3-4 zamiast KR 1-2. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.
ODPOWIEDŹ 15:
Po konsultacji z projektantem ustala się warstwy konstrukcyjne dla natężenia ruchu KR3-KR4. Poprawia się tym samym zapis w Projekcie Budowlano - Wykonawczym.
PYTANIE 16:
Załączona do dokumentacji specyfikacja techniczna wykonania i odbioru dotycząca wykonania barier drogowych mówi o zastosowaniu konkretnych śrub do łączenia. Czy to oznacza, że nie można zastosować innej, certyfikowanej z systemem śruby?
ODPOWIEDŹ 16:
Zgodnie z Rozdziałem 3 pkt. 3.5. SIWZ – Instrukcja dla Wykonawców „…Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie- należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych nie gorszych niż zaproponowane przez Zamawiającego.”
PYTANIE 17:
Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie bariery zgodnej z PN EN1317 posiadającą parametr N2W3 bezprzekładkowej?
ODPOWIEDŹ 17:
Odpowiedzi udzielono wyżej
PYTANIE 18:
Przedmiar dla docelowej organizacji ruchu mówi o montażu 450 mb barier drogowych, natomiast przedmiar drogowy mówi o 475mb. Barier dzwiękochłonnych, które nie występują w projekcie o SST. Czy pozycje te są zdublowane i w obu pozycjach chodzi o barierę drogową?
ODPOWIEDŹ 18:
Odpowiedzi udzielono w dniu 28.01.2015 – wprowadzając nowe przedmiary robót.
Pytania, które wpłynęły faxem w dniu 03.02.2015 r.,
PYTANIE 1:
Wg normy PN EN 1317 rodzaj bariery drogowej określa się poprzez parametry N, H,W ASI. To jest jedyne kryterium. Dlaczego Zamawiający wskazuje odległość między słupkami oraz słupek w barierze? Czy to oznacza, żę nie można zastosować innej? To może wskazywać na wygląd bariery, co za tym idzie na producenta.
ODPOWIEDŹ 1:
Zgodnie z Rozdziałem 3 pkt. 3.5. SIWZ – Instrukcja dla Wykonawców „…Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie- należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych nie gorszych niż zaproponowane przez Zamawiającego.”
PYTANIE 2:
Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie bariery zgodnej PN EN1317 posiadającą parametr N2W3 A bez przekładkowej?
ODPOWIEDŹ 2:
Odpowiedz jak na pytanie 1.
Jawor, 03.02.2015 r.
RPE.272.1.2015
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Pytania, które wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Jaworze w dniu 02.02.2015 r. dotyczące treści SIWZ
PYTANIE 1:
W przedmiarze robót dotyczącego obiektu : CHODNIK w rozdziale CHODNIK-PODBUDOWA+NAWIERZCHNIA – 45233200-1 – Roboty w zakresie różnych nawierzchni – SST-04; SST-05; SST-08 w punkcie 12 obrzeża betonowe 30X80 mają obmiar 12,80m (0,2*0,2*320,0) W punkcie 12 ławy betonowe z oporem mają obmiar 12,80m3 (0,2*0,2*320). Prosimy o podanie obmiaru na obrzeż betonowe 30X80.
ODPOWIEDŹ 1: – Do wyceny należy przyjąć 320mb obrzeży betonowych 20x6cm.
Jawor, 03.02.2015 r.
RPE.272.1.2015
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Pytania, które wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Jaworze w dniu 30.01.2015 r. dotyczące treści SIWZ
PYTANIE 1:
Po wizji lokalnej i zgodnie z dokumentacją ulicę Sienkiewicza należy wykonać wykorytowania na głębokość 72 cm. Przy takim głębokim wykopie zostaną naruszone korzenie starych przedwojennych drzew, które znajdują się bezpośrednio przy krawędzi drogi. Zachodzi ryzyko naruszenia stabilności. Jaką decyzję w takim przypadku podejmie Zamawiający.
ODPOWIEDŹ 1:
W przypadku wystąpienia zagrożenia Zamawiający rozważy konieczność wycięcia drzew w trakcie realizacji inwestycji.
PYTANIE 2:
Wzdłuż chodnika przy ulicy znajdują się słupy z lampami oświetleniowymi i przewodami energetycznymi. Niektóre słupy są metalowe, betonowe a nawet drewniane w stanie nie nadającym się do dalszego użytkowania. Czy w ramach odbudowy nowego chodnika Zamawiający podjąłby decyzję o wymianie słupów na nowe oraz ich przestawienie wzdłuż zewnętrznej krawędzi chodnika?
ODPOWIEDŹ 2:
Środki na remont ulicy Sienkiewicza zabezpieczone przez Powiat i Gminę Bolków umożliwiają jego przeprowadzenie wyłącznie w zakresie przewidzianym w dokumentacji, w związku z czym przetarg nie obejmuje przełożenia sieci uzbrojenia podziemnego ani też sieci energetycznych wraz z oświetleniem ulicznym które to urządzenia nie są własnością powiatu.
Stan techniczny tych urządzeń jest znany ich właścicielom. Do obowiązku Wykonawcy będzie należało przywrócenie do stanu poprzedniego wszelkich urządzeń naziemnych i podziemnych uszkodzonych na skutek prowadzonych prac.
PYTANIE 3:
Po wizji lokalnej i rozmowie z mieszkańcami w ulicy znajdują się przedwojenne nie zinwentaryzowane media. Czy Zamawiający uzgodnił to z gestorami sieci. Czy gestorzy sieci przewidują wejście na teren budowy celem usunięcia kolizji. Jaką decyzję podejmie Zamawiający w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.
ODPOWIEDŹ 3 :
Zamawiający zlecił opracowanie dokumentacji przebudowy ulicy Sienkiewicz na aktualnych mapach do projektowania, na których winny się znajdować wszystkie sieci uzbrojenia podziemnego i urządzenia naziemne. Poszczególni gestorzy mediów mają obowiązek dopilnować aby ich sieci były zinwentaryzowane i nanoszone na mapę zasadniczą na bieżąco. Za uszkodzenie zinwentaryzowanej sieci podziemnej odpowiedzialny jest Wykonawca i do niego będą należały prace związane z naprawą uszkodzeń. Dokumentacja nie przewiduje zmiany rzędnych nawierzchni jezdni, poboczy i chodnika. Celem prowadzonych prac jest zwiększenie nośności jezdni i poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi powiatowej w zakresie kompetencji jej właściciela.
PYTANIE 4:
W jakiej technologii należy wykonać oznakowanie poziome cienkowarstwowo czy grubowarstwowo gdyż nie ma opisu w projekcie organizacji ruchu.
ODPOWIEDŹ 4:
Zgodnie z przedmiarem (poz. 7 - przedmiar docelowa organizacja ruchu) Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznych – na gorąco, za pomocą mas termoplastycznych – przejścia dla pieszych i progi zwalniające dwuwarstwowe).
Pozostałe elementy poziomego oznakowania – farbą chlorokauczukową.
PYTANIE 5:
Prosimy o podanie długości barier ochronnych wzdłuż rzeki ponieważ przedmiar drogi jak i przedmiar docelowej organizacji ruchu zawierają taką samą pozycję.
ODPOWIEDŹ 5:
Zgodnie z przedmiarem Robót : Przebudowa jezdni z zatoką oraz zjazdów Poz 47 i 48 oraz PB-W rysunek 360/1/B-03
RPE.272.1.2015
Jawor, 30.01.2015 r.
Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie” wpłynęły następujące zapytania do treści SIWZ:
Pytania, które wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Jaworze w dniu 28.01.2015 r. dotyczące treści SIWZ
PYTANIE 1:
Czy Zamawiający posiada zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Jeżeli nie to czy Zamawiający dokona zatwierdzenia?
ODPOWIEDŹ 1:
Zamawiający zlecił opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy, lecz w zakresie objazdu tranzytu po wyłączeniu przejazdu odcinka ul. Sienkiewicza przewidzianego do przebudowy. Projekt organizacji ruchu na wyłączonym odcinku i jego zatwierdzenie, łącznie z obowiązkiem powiadomienia z odpowiednim wyprzedzeniem mieszkańców i służb ratowniczych, - należeć będzie do Wykonawcy.
Wykonawca odpowiedzialny też będzie za wykonanie i utrzymanie oznakowania objazdu tranzytowego.
PYTANIE 2:
Zgodnie z załączonym projektem organizacji ruchu na trwanie oraz należy zamknąć remontowany odcinek na całej długości. W jaki sposób należy zapewnić dojazd dostawców i odbiorców z firm i zakładów znajdujących się na remontowanym odcinku?
ODPOWIEDŹ 2:
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie 1, załączony projekt organizacji ruchu na czas budowy należy interpretować jako wyłączenie czasowe dla ruchu tranzytowego, co nie oznacza, że Wykonawca nie ma obowiązku zapewnienia dojazdu do istniejących zakładów pracy, obiektów użyteczności publicznej i posesji zamieszkałych. W tym celu prace muszą być prowadzone odcinkami, zgodnie z opracowanym, zatwierdzonym i przedstawionym do publicznej wiadomości harmonogramem prowadzenia prac.
PYTANIE 3:
Czy roboty budowlane będą prowadzone na podstawie zgłoszenia czy też na podstawie pozwolenia na budowę. Prosimy o udostępnienie zgłoszenia lub pozwolenia na budowę.
ODPOWIEDŹ 3:
Ponieważ przebudowa drogi nie wykracza poza istniejący pas drogowy, prace będą prowadzone na podstawie zgłoszenia, które w kopii zostanie przekazane Wykonawcy w dniu przekazywania placu budowy.
PYTANIE 4:
Zgodnie z zapisem treści SIWZ pkt 3.7 Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. Co w przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego sieci uzbrojenia terenu podczas wykonywania prac. Co ma zamiar zrobić Zamawiający?
ODPOWIEDŹ 4:
Środki na remont ulicy Sienkiewicza zabezpieczone przez Powiat i Gminę Bolków umożliwiają jego przeprowadzenie wyłącznie w zakresie przewidzianym w dokumentacji, w związku z czym przetarg nie obejmuje przełożenia sieci uzbrojenia podziemnego ani też sieci energetycznych wraz z oświetleniem ulicznym które to urządzenia nie są własnością powiatu.
Stan techniczny tych urządzeń jest znany ich właścicielom. Do obowiązku Wykonawcy będzie należało przywrócenie do stanu poprzedniego wszelkich urządzeń naziemnych i podziemnych uszkodzonych na skutek prowadzonych prac.
RPE.272.1.2015
Jawor, 28.01.2015
Ogłoszenie o zmianie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy: „Poprawy bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D – przebudowa
ul. Sienkiewicza w Bolkowie”
Na podstawie art. 38 ust. 4, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2013.907 j.t. z późn. zm.), Zamawiający informuje o zmianie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w następującym zakresie:
Mając na uwadze oczywistą omyłkę zawartą w dokumencie: PRZEDMIARY ROBÓT
Wprowadza się nowy załącznik:
Przedmiotowa zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie powoduje zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
Jawor: Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D - przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie
Numer ogłoszenia: 19140 - 2015; data zamieszczenia: 27.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Jaworski , ul. Wrocławska 26, 59-400 Jawor, woj. dolnośląskie, tel. 076 7290100, faks 076 7290160.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa na drodze powiatowej nr 2883D - przebudowa ul. Sienkiewicza w Bolkowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia: Lokalizacja: Ulica Sienkiewicza w Bolkowie usytuowana na działkach o nr ewid. 179.2 i 179.4 przebiega równolegle do rzeki Nysa Szalona od skrzyżowania z ul. Kolejową do mostu nad w/w rzeką. Charakterystyka geologiczna W oparciu o dokumentację geotechniczną terenu ulicy opracowaną w 2014 r w firmie FOLTA w Legnicy stwierdza się że w podłożu ulicy występują grunty w postaci glin, glin piaszczystych ze żwirem i domieszka rumoszu gliniastego. Powyżej podłoża występuje nawierzchnia ulicy z kostki granitowej wysokości 10 cm posadowionej na warstwie podbudowy w postaci żwiru gliniastego z tłuczniem, rumoszu gliniastego z kamieniami oraz piasku gliniastego ze żwirem. Grubość powyższej warstwy jest zmienna i waha się od 20 do 70 cm. Woda gruntowa występuje na głębokości ok. 3,5 m poniżej rzędnej niwelety drogi. Opis elementów drogowych usytuowanych w pasie drogowym. Obecnie w pasie drogowym ulicy Sienkiewicza usytuowane są niżej wymienione elementy drogowe: - jezdnia szerokości zmiennej od 5,3 m do 5,6 - chodnik prawostronny o szerokości zmiennej od 1,20 m do 2,20 m - zjazdy na posesje - pobocze gruntowe od strony skarpy rzeki Powierzchnia elementów drogowych - jezdnia o nawierzchni z kostki granitowej - 4530,50 m2 - chodnik istn. o nawierzchni asfaltowej - 1527,0 m2 - zjazdy do posesji różnej konstrukcji (kostka granitowa, trylinka, kostka betonowa) - 313,60 m2 Zakres przebudowy Zakres przebudowy obejmuje : - nawierzchnię jezdni - 4294,0 m2 - podbudowa jezdni - 5081,50 m2 - chodnik przyjezdniowy - 1668,0 m2 -zjazdy do posesji - 313,60 m2 -krawężniki (1419 + 243) - 1662,0 mb - odwodnienie jezdni - do istniejących wyremontowanych wpustów - zatoka autobusowa - 95,0 m2 Roboty rozbiórkowe Realizacja projektowanej przebudowy wymagać będzie uprzedniej rozbiórki następujących elementów drogowych: - ręczne usunięcie warstwy asfaltowej występującej w różnych miejscach ulicy na nawierzchni z kostki - rozebranie istniejącej kostki granitowej - likwidacja istniejącej podbudowy z rumoszu kamienno-gliniastego - rozebranie istniejącej nawierzchni na chodniku i na wjazdach - rozebranie krawężników - rozebranie i wywiezienie słupków granitowych zabezpieczających pierwotnie pas drogowy od strony rzeki - udrożnienie zatkanych odpływów od wpustów ulicznych do wylotu na skarpie rzeki - przebudowa korpusu wpustów ulicznych - przebudowa korpusu studzienek rewizyjnych kanalizacji sanitarnej i innych urządzeń lub instalacji podziemnych. Powierzchnia istniejącej nawierzchni asfaltowej gr. 3,0 cm rozścielonej na nawierzchni z kostki granitowej wynosi - 1440 m2 i gr. 5,0 cm - 357,50 m2 Powierzchnia nawierzchni z kostki granitowej gr. 10cm do rozebrania wynosi - 4781,50m2 Powierzchnia nawierzchni asfaltowej chodnika wynosi - 1527,0 m2 Powierzchnia nawierzchni z kostki na wjazdach do posesji wynosi - 313,60 m2 Długość istniejących krawężników do rozebrania - 1622,0 m Przebudowa korpusów wpustów ulicznych - 7 Przebudowa korpusów studzienek kanalizacji sanitarnej - 8 Udrożnienie odpływów kanalizacyjnych od wpustów do skarpy rzeki - 56,0 m Pochylenia podłużne i poprzeczne elementów drogowych Pochylenie podłużne niwelety jezdni wynosi - od 0,8 do 1,9%. Pochylenia poprzeczne jezdni projektuje się dla nawierzchni asfaltobetonowej daszkowe równe 2,0%. Pochylenie chodnika jednospadowego 2,0 % w kierunku jezdni. Szczegóły podają rysunki przekroi konstrukcyjnych. Konstrukcja nawierzchni Wymagana grubość warstw konstrukcyjnych dla natężenia ruchu KR-2 winna wynosić 0,60 hz gdzie hz= głębokość przemarzania podłoża dla terenu miasta Bolkowa wynosi - 1,20. Grubość warstw konstrukcyjnych winna wynosić 0,6x1,2=72cm. W związku z powyższym projektuje się n/w warstwy konstrukcyjne dla jezdni ulicy - - 4cm - warstwa ścieralna z BA - 8cm - warstwa wiążąca z BA - 25cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o granulacji 0,0 - 31,5mm - 35cm - kruszywo o wskaźniku nośności CBR min. 20% o granulacji 31,5-63,0mm - wzmocnienie słabego podłoża - istniejące podłoże G2 - 72cm Konstrukcja nawierzchni chodnika - 8cm - kostka betonowa szara - 3cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 15cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o granulacji 0,0-31,5mm - istniejące podłoże G2 -26cm Konstrukcja nawierzchni zjazdów do posesji - 8cm - kostka betonowa granitowa - 3cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 20cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o granulacji 0,0-31,5mm - 30cm - kruszywo o wskaźniku nośności CBR min. 20% o granulacji 31,5-63,0mm - wzmocnienie słabego podłoża - istniejące podłoże G2 - 61cm Nawierzchnia jezdni ulicy zostanie ograniczona krawężnikami ulicznymi o wymiarach 15x30cm. Nawierzchnia chodników oddzielona zostanie od strony trawników obrzeżem betonowym 6x20cm. W miejscach przejść dla pieszych od strony zjazdów przewiduje się obniżenie ograniczników do poziomu niwelety chodnika. Również krawężniki zjazdowe 22 x 15 cm na długości zjazdów zostaną obniżone do wysokości + 2,0 cm od rzędnych niwelety krawędzi jezdni. Przebudowa zabezpieczenia pasa drogi od strony rzeki Likwidacja istniejących starych słupów granitowych i wykonanie zgodnie z projektem barier drogowych N2;W3:B Przebudowa odwodnienia Przebudowa odwodnienia jezdni ulicy obejmować będzie: 1) regulację pianową istniejących wpustów ulicznych 2) czyszczenie istniejących wpustów oraz rur odprowadzających wody z wpustów do rzeki. OZNAKOWANIE PIONOWE Istniejące oznakowanie pionowe na ul. H. Sienkiewicza pozostające bez zmian - Znak ostrzegawczy ustąp pierwszeństwa A-7 szt. 1 - Tablica drogi z pierwszeństwem H-15b szt. 1 - Znak ostrzegawczy A-17 szt. 2 - Tablica przedszkole szt. 2 - Znak zakazu postoju B-35 szt. 1 - Znak droga z pierwszeństwem przejazdu D-1 szt. 1 - Tablica teren zabudowany D-42 szt. 1 - Tablica koniec terenu zabudowanego D-43 szt. 1 - Znak przejście dla pieszych D-6 szt. 2 Istniejące oznakowanie pionowe na ul. H Sienkiewicza przewidziane do przestawienia - Znak przystanek autobusowy D-15 szt. 2 Istniejące oznakowanie pionowe na ul. H Sienkiewicza przewidziane do usunięcia - Znak ostrzegawczy wyboje szt. 2 - Ograniczenie prędkości do 20km/h B-33 szt. 2 PROJEKTOWANE OZNAKOWANIE PIONOWE NA UL. H SIENKIEWICZA - Znak przejście dla pieszych D-6 szt. 8 OZNAKOWANIE POZIOME NA UL. H SIENKIEWICZA - zgodne z projektem oznakowania docelowego, w tym elementy spowolnienia ruchu przed przejściami dla pieszych 8 kpl, Uwaga: Zdemontowane słupy granitowe, granitowe krawężniki oraz granitową kostkę brukową należy złożyć na działce Starostwa Powiatowego w Sadach Dolnych, oddalonej około 5km. Wskazanie miejsca składowania dokonane zostanie podczas przekazywania placu budowy wykonawcy wyłonionemu w drodze przetargu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.23.32.00-1, 45.23.32.90-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przed upływem terminu składania ofert jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 45 000 - PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o treści wynikającej z zapisów art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga złożenia: 1)oświadczenia o treści wynikającej z zapisów art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) wykazu wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności, robót budowlanych z zakresu budowy lub przebudowy dróg wraz z chodnikami co najmniej 2 robót budowlanych (tj. różnych zamówień realizowanych w oparciu o dwie odrębne umowy) o łącznej wartości min. 2 000 000,- zł brutto (dwa miliony złotych) / każda. Wykaz powinien zawierać co najmniej rodzaj i wartość robót budowlanych oraz daty i miejsce ich wykonania. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia dopuszcza się oddzielne dokumentowanie doświadczenia w zakresie robót drogowych. 3) dokumentów potwierdzających, że roboty budowlane wymienione w powyższym wykazie zostały wykonane należycie oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone .
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o treści wynikającej z zapisów art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca winien dysponować wykwalifikowaną kadrą, niezbędną do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna dysponowanie min. 1 osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będący członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa. Na potwierdzenie spełniania tego warunku, Zamawiający wymaga złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na zrealizowanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o treści wynikającej z zapisów art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji zamówienia spowodowana w przypadku: a) klęsk żywiołowych np. powodzie, obfite opady śniegu; b) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności konieczność usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia istotnych zmian w materiałach przekazanych Wykonawcy - nie ujawnionych przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; c) jeżeli zmianie ulegną terminy realizacji zadania uwzględnione w dokumentacji aplikacyjnej i w umowie o dofinansowanie (w tym wydłużenie terminu realizacji zadania) - termin zakończenia może zostać zmieniony o czas wynikający z uzyskanej przez Zamawiającego zgody na zmianę terminu, d) jeżeli Wykonawca złoży wniosek o zmianę terminu wykonania umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego - termin realizacji może zostać zmieniony w sposób uzgodniony pomiędzy stronami, e) zmianą przepisów prawa, mających wpływ na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót. Termin zostanie wydłużony tylko o czas trwania przeszkody. Zmiana terminu realizacji nie będzie powodowała zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, 2) Zmiany osobowe: a) zmiany osób realizujących zamówienie, pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b) zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; c) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, nie gorszej niż dotychczasowy podwykonawca, d) Zmiana kierownika budowy na wniosek Zamawiającego, jeżeli uzna, że nie wykonuje on należycie swoich obowiązków. Wykonawca zobowiązany jest wówczas dokonać zmiany kierownika budowy (przy zachowaniu wymagań określonych w SIWZ) w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. 3) Inne zmiany: a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym. c) Zmiana harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego nieskutkujące zmianą terminu realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w § 4 ust. 5 umowy dokonywana będzie w formie pisemnej za zgodą stron umowy, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Jaworze ul. Wrocławska 26; 59-400 Jawor.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2015 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Jaworze ul. Wrocławska 26; 59-400 Jawor Biuro Obsługi Klienta - Parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIKI:
- SIWZ instrukcja dla wykonawców
- Formularz ofertowy wraz z załącznikami - nieaktualny
DOKUMENTACJA TECHNICZNA:
Projekt budowlano - wykonawczy
2. Projekt tymczasowej organizacji ruchu
3. Projekt docelowej organizacji ruchu
4. Przedmiary robót -nieaktualne
5. STWiOR