Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Jaworskim

 

     Na podstawie art. 38 a Ustawy z dnia 5.06.1998 r. o samorządzie powiatowym, w celu realizacji zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, tworzy się KOMISJĘ BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU.

 

Do zadań Komisji należy:

 

  1. Ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
  2. Opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  3. Przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  4. Opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  5. Opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie, o którym mowa w pkt. 1,
  6. Opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt. 1, 2, i 4,
  7. Opiniowanie zleconych przez Starostę, innych niż wymienione w pkt. 2 i pkt. 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

 
W skład Komisji wchodzą:


- Starosta - jako Przewodniczący Komisji,
- dwóch radnych delegowanych przez Radę Powiatu (uchwała Rady),
- trzy osoby powołane przez Starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji oraz cieszących się w sród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
- dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komendanta Powiatowego Policji.

 

     W pracach Komisji uczestniczy prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.

 

Starosta może powołać do udziału w pracach Komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Osoby te uczestniczą w pracach Komisji z głosem doradczym.

 
   

ZARZĄDZENIE NR 57/2024 STAROSTY JAWORSKIEGO z dnia 7 sierpnia 2024 r. w sprawie zmiany zarządzenia w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2022-2025

 

W zarządzaniu nr 22/2022 Starosty Jaworskiego z dnia 30 marca 2022 r. w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2022-2025, § 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 1. 1. Tworzy się Komisję Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2022-2025, zwaną dalej „Komisją” w następującym składzie:

1) Michał Bander – Starosta Jaworski – Przewodniczący Komisji;

2) Piotr Pieniążek – radny delegowany przez Radę Powiatu Jaworskiego;

3) Grzegorz Urbanowski – radny delegowany przez Radę Powiatu Jaworskiego;

4) Marcin Jankowski – przedstawiciel Gminy Jawor;

5) Radosław Łukasiński – przedstawiciel Gminy Bolków;

6) mł. bryg. Tomasz Kita – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Jaworze;

7) mł. insp. Adam Jacek Pilch – Komendant Powiatowy Policji w Jaworze;

8) podisnp. Andrzej Pacholarz – przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Jaworze,

delegowany przez Komendanta Powiatowego Policji w Jaworze;

9) Aleksandra Pokorska-Czurko – prokurator wskazany przez Prokuratora Okręgowego w Legnicy;

2. Powołuje się do udziału w pracach komisji z głosem doradczym:

1) Jan Grygorcewicz - Prezes Zarządu Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Jaworze;

2) Jarosław Simon – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze;

3) Mirosław Loranty – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Jaworze;

4) Monika Sikorska – Komendant Ochotniczego Hufca Pracy w Jaworze;

5) Zdzisław Sokół – Kierownik Biura ds. Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jaworze.”.

 

 Komisja obraduje średnio 3-4 razy w roku.


SPRAWOZDANIE Z PRACY KOMISJI:


 

POWIATOWY  PROGRAM  ZAPOBIEGANIA PRZESTĘPCZOŚCI  ORAZ  POPRAWY PORZĄDKU  PUBLICZNEGO I  BEZPIECZEŃSTWA  OBYWATELI :

 

NA  LATA  2021 – 2025

NA  LATA  2016 – 2020

NA  LATA  2011 – 2015

 


 

SPRAWOZDANIE O STANIE BEZPIECZEŃSTWA NA TERENIE POWIATU JAWORSKIEGO:
 

za rok 2021:

Straż Pożarna
Policja

za rok 2020:

Straż Pożarna
Policja

za rok 2019:

Straż Pożarna
Policja

za rok 2018:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2017:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2016:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2015:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2014:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2013:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2012:

- Straż Pożarna
- Policja

za rok 2011:

- Straż Pożarna
- Policja


 

Wytworzył:
Udostępnił:
Szynkler Ewelina
(2007-11-02 14:25:43)
Ostatnio zmodyfikował:
Marta Kowalczyk
(2024-11-21 15:03:22)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki