☰ Menu Prawe Menu ☰
Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Jaworskiego
Grafika zawierająca herb Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Jaworskiego

Poniedziałek 20.09.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej (EPS) należy:

  1. wykonywanie zadań w zakresie:
  1. edukacji publicznej,
  2. promocji i ochrony zdrowia,
  3. pomocy społecznej,
  4. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
  5. polityki prorodzinnej,
  6. wspierania osób niepełnosprawnych,
  7. kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
  8. kultury fizycznej,
  9. przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
  1. planowanie rozwoju sieci powiatowych szkół i placówek oświatowych;
  2. tworzenie, przekształcanie, łączenie i likwidacja publicznych szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, w tym specjalnych, placówek oświatowo – wychowawczych, placówek kształcenia ustawicznego i placówek kształcenia praktycznego oraz ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, placówek artystycznych, poradni psychologiczno – pedagogicznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
  3. prowadzenie rejestru niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
  4. przygotowywanie decyzji o wpisie lub skreśleniu z ewidencji niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
  5. nadzór merytoryczny nad działalnością organizacyjną szkół publicznych i placówek oświatowych w zakresie realizacji powierzonych zadań;
  6. wykonywanie czynności związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych;
  7. monitorowanie przebiegu rekrutacji do szkół;
  8. sporządzanie rocznych informacji o realizacji zadań oświatowych;
  9. naliczanie dotacji dla niepublicznych szkół i placówek oświatowych oraz kontrola ich wydatkowania zgodnie z przeznaczeniem;
  10. zapewnienie warunków działania szkół i placówek oświatowych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
  11. wykonywanie zadań związanych z postępowaniami egzaminacyjnymi dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
  12. przygotowywanie planu doskonalenia zawodowego nauczycieli w prowadzonych szkołach i placówkach oraz sprawozdania z realizacji planu;
  13. przygotowanie umów i rozliczenie przyznanych dotacji na realizację zadań publicznych powiatu przez organizacje pozarządowe;
  14. nadzór i kontrola placówek opiekuńczo - wychowawczych oraz ośrodka wsparcia;
  15. nadzór nad prawidłowością prowadzonej przez PCPR sprawozdawczości w zakresie placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz Ośrodka Wsparcia;
  16. analiza średnich wynagrodzeń nauczycieli według stopni awansu;
  17. wykonywanie czynności związanych z oceną i przeprowadzaniem konkursów na dyrektorów powiatowych jednostek oświatowych;
  18. wnioskowanie o przyznanie odznaczeń, orderów i nagród dyrektorom powiatowych jednostek oświatowych;
  19. rozliczanie dotacji celowych w oświacie;
  20. przygotowywanie i monitorowanie realizacji porozumień zawartych przez powiat z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  21. zbieranie, przetwarzanie i tworzenie baz danych oświatowych szkół i placówek oświatowych;
  22. planowanie, rozliczanie oraz sporządzanie sprawozdawczości, analiz i informacji z dysponowania środkami PFRON;
  23. realizacja programów zatwierdzonych przez Zarząd PFRON;
  24. współpraca z gminami oraz ośrodkami pomocy społecznej w ramach realizacji programów PFRON;
  25. sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w starostwie;
  26. prowadzenie kontroli utworzonych stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych oraz udzielonych pożyczek osobom niepełnosprawnym na uruchomienie działalności gospodarczej ze środków PFRON;
  27. współdziałanie z Powiatową Społeczną Radą Osób Niepełnosprawnych;
  28. obsługa Komisji ds. przyznawania środków PFRON z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych – organu doradczego starosty;
  29. współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy i Powiatowym Urzędem Pracy;
  30. sporządzanie sprawozdań i informacji o udzielonej pomocy de minimis dla pracodawców oraz przekazywanie ich do UOKiK;
  31. współpraca z Powiatowym Zespołem Orzekającym o stopniu niepełnosprawności w zakresie wydawania i przyjmowania wniosków o stopień niepełnosprawności, legitymacji oraz kart parkingowych;
  32. przyjmowanie interesantów ubiegających się o orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub legitymacji osoby niepełnosprawnej;
  33. opracowanie i nadzór nad realizacją Powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
  34. przygotowywanie sprawozdań z realizacji programów zdrowotnych i profilaktycznych z gmin i powiatu;
  35. przygotowanie materiałów informacyjnych na potrzeby zarządu i rady powiatu o sytuacji w służbie zdrowia na terenie powiatu;
  36. realizacja działań na rzecz promocji zdrowia, inspirowanie i wspomaganie działań profilaktycznych;
  37. rozliczanie wydatków budżetowych związanych ze składkami na ubezpieczenia zdrowotne dzieci;
  38. opracowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych z terenu powiatu,
  39. podejmowanie działań na rzecz ochrony zabytków;
  40. nadzór i kontrola wydatkowania przyznanych dotacji na remont i prace konserwatorskie zabytków,
  41. nadzór organizacyjno – prawny i merytoryczny nad działalnością powiatowych jednostek organizacyjnych działających w zakresie określonym w pkt 1-stosownie do obowiązujących przepisów prawa;
  42. nadzór i kontrola wydatkowania przyznanych dotacji dla jednostek pomocy społecznej,
  43. sporządzanie umów o współfinansowaniu Warsztatu Terapii Zajęciowej;
  44. prowadzenie kontroli planowanych i doraźnych;
  45. podejmowanie działań w celu pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych, w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego, oraz realizacja projektów będących w zakresie działania Wydziału.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Mateusz Sajdak
(2019-09-02 14:57:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Paweł Żelazek
(2021-02-01 09:34:14)
 
 
liczba odwiedzin: 4625662

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X