☰ Menu Prawe Menu ☰
Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Jaworskiego
Grafika zawierająca herb Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Jaworskiego

Piątek 17.09.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Zakres działania

 

Do zakresu działania Wydziału Architektury i Budownictwa (AB) należy w szczególności:

  1. wykonywanie zadań w zakresie administracji architektoniczno – budowlanych;
  2. nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego;
  3. badanie zgodności projektów budowlanych z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, albo decyzjami o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, oraz innymi decyzjami wydanymi przez inne organy administracji publicznej;
  4. wydawanie decyzji w sprawie pozwoleń na budowę, przenoszenie pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby;
  5. przyjmowanie zgłoszeń o budowie i rozbiórce obiektu budowlanego, dla którego niewymagane jest pozwolenia na budowę;
  6. przyjmowanie zgłoszeń o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
  7. wydawanie decyzji na rozbiórkę obiektu budowlanego;
  8. wydawanie decyzji zezwalającej na wejście do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości;
  9. wydawanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę i rozbiórkę;
  10. zgłaszanie wniosków do planów zagospodarowania przestrzennego;
  11. prowadzenie rozpraw administracyjnych w zakresie kompetencji Wydziału;
  12. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu decyzji, z zakresu kompetencji Wydziału, wymagających udziału społeczeństwa w postępowaniu administracyjnym;
  13. kontrola posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, uprawnień do pełnienia tych funkcji;
  14. nakładanie obowiązku dostarczenia odpowiednich ocen technicznych i ekspertyz;
  15. prowadzenie rejestrów:
  1. wniosków o pozwolenia na budowę (rozbiórkę),
  2. wydanych decyzji,
  3. wydanych dzienników budowy;
  1. wydawanie zaświadczeń, o samodzielności lokali;
  2. wykonanie inwentaryzacji i wydawanie zaświadczeń potwierdzających wielkość powierzchni użytkowej i stan wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów uzyskania dodatku mieszkaniowego;
  3. rejestrowanie i przechowywanie zatwierdzonych projektów budowlanych, a także innych dokumentów objętych pozwoleniem na budowę, przez okres istnienia obiektu budowlanego;
  4. rozpatrywanie zgłoszonych uwag i wniosków stron postępowania administracyjnego;
  5. współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;
  6. współpraca z Wojewódzkim Urzędem Statystycznym w zakresie ruchu budowlanego;
  7. współpraca z Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego w zakresie prowadzenia rejestru RWDZ;
  8. wykonywanie czynności kontrolnych przez pracowników Wydziału przy realizowaniu obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Mateusz Sajdak
(2019-09-02 14:38:27)
Ostatnio zmodyfikował:
Paweł Żelazek
(2021-02-01 09:33:46)
 
 
liczba odwiedzin: 4623849

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X