Do zakresu działania Biura Zamówień Publicznych (ZP) należy w szczególności:
-
nadzorowanie i koordynacja prawidłowości postępowań związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez starostwo i powiat, w tym w zakresie stosowanych trybów;
-
udzielanie pomocy i współudział w przygotowywaniu dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne;
-
udzielanie informacji oraz wyjaśnień dotyczących zamówień publicznych pracownikom starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych;
-
opiniowanie wniosków o dokonanie zamówień publicznych;
-
przedkładanie staroście do zatwierdzenia kompletnej dokumentacji przetargowej;
-
przygotowywanie informacji dla starosty z zakresu udzielanych zamówień publicznych;
-
prowadzenie zbiorczego rejestru zamówień publicznych;
-
nadzór nad kompletowaniem i przechowywaniem dokumentacji przetargowej;
-
sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych;
-
opracowywanie, wdrażanie i aktualizacja procedur z zakresu udzielania zamówień publicznych w starostwie;
-
wykonywanie dodatkowych czynności wynikających z przekazania dalszych uprawnień oraz zmian wewnątrz – organizacyjnych;
-
prowadzenie innych spraw zleconych przez starostę.