Wpis do/zmiana w/wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
Wpis zmian w ewidencji uczniowskich klubów sportowych/klubów sportowych
Informacje te muszą być aktualizowane, co pociąga za sobą obowiązek zgłaszania każdej zmiany dotyczącej statutu klubu, składu władz oraz adresu siedziby. Należy je zgłaszać w terminie 14 dni od chwili zaistnienia, czyli podjęcia stosownej uchwały.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- pisemny wniosek o wpis zmian do ewidencji
Można skorzystać z ustalonego wzoru wniosku dostępnego poniżej.
- do wniosku należy dołączyć:
- protokół z zebrania zawierający informacje (uchwały) o dokonaniu zmian dot. m.in.:
- nazwy stowarzyszenia,
- adresu siedziby,
- statutu,
- zarządu,
- komisji rewizyjnej,
- listę obecności członków stowarzyszenia na zebraniu
Wszystkie dokumenty składa się w oryginale i w jednym egzemplarzu.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wpis uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego (stowarzyszenia sportowego) nieprowadzącego działalności gospodarczej do ewidencji starosty lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej (art. 4 ust. 4 ustawy o sporcie).
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego decyzję wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu jednego miesiąca od daty wpłynięcia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać przedłużony do dwóch miesięcy. Od decyzji można się odwołać w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania. Wniosek za pośrednictwem starosty należy złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego właściwego ze względu na siedzibę klubu.
OPŁATY:
- opłata skarbowa za dokonanie zmian w ewidencji klubów sportowych (stowarzyszeniach sportowych) wynosi 10,00 zł,
- opłatę skarbową można dokonać:
przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Jaworze. –
Bank Spółdzielczy Jawor 52 8647 0007 0018 4322 2000 0014
Uczniowskie kluby sportowe są zwolnione z tej opłaty.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- stowarzyszenie otrzymuje decyzje o wpisaniu zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- pismo można odebrać osobiście za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy lub może być wysłane za pośrednictwem poczty (list polecony).
Zmiany wpisu do ewidencji uczniowskich klubów sportowych/klubów sportowych
Wpis zmian do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zwanych dalej „Klubami Sportowymi”.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń w imieniu Klubu, wniosek o dokonanie zmian danych w ewidencji dotyczących nazwy, siedziby, oraz adresu Klubu Sportowego, imion, nazwisk i funkcji osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej, informacji o statucie, dacie jego zmiany, danych osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych, celu działania, terenu działania,
- listę obecności członków Klubu Sportowego uczestniczących w Walnym Zebraniu Klubu, na którym przyjęto wnioskowane zmiany,
- – protokół z Walnego Zebrania Członków Klubu Sportowego, na którym przyjęto wnioskowane zmiany wraz z przyjętymi uchwałami,
- -protokół z wyboru władz Klubu Sportowego wraz z podjętymi uchwałami w przedmiocie wyboru władz /jeżeli zmiana dotyczy osób wchodzących w skład organów Klubu Sportowego/,
- -tekst jednolity statutu uwzględniający zmiany, uchwałę w sprawie zmian statutu, uchwałę w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego statutu /jeżeli statut został zmieniony/.
UWAGA! Klub Sportowy wpisany do ewidencji składa wniosek o dokonanie zmian w terminie 14 dni od dnia zmiany danych.
SPOSÓB PROCEDOWANIA SPRAWY:
Podania, wnioski i inne pisma w toku postępowania administracyjnego o wpis do rejestru powinny być składane zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, przy czym zaleca się aby wnioski i dokumenty składać i odbierać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Jaworze w kancelarii pok. 2 parter.
Opłaty
- 10 zł od wniosku o zmiany wpisu do Ewidencji Klubów Sportowych – opłatę skarbową należy wnosić:
- przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Jaworze. –
Bank Spółdzielczy Jawor 52 8647 0007 0018 4322 2000 0014
Zmiana w obrębie wpisu do Ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1) lit. g) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej zwolniona jest z opłaty skarbowej.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnie z art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego – bez zbędnej zwłoki, przy czym w sprawie wymagającej postępowania wyjaśniającego, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wpis zmian lub odmowa wpisu zmian do ewidencji Klubów Sportowych bądź ewidencji Uczniowskich Klubów Sportowych następuje na podstawie decyzji administracyjnej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Legnicy wniesione za pośrednictwem Starosty Jaworskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych/klubów sportowych
Wykreślenie klubu sportowego działające w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji uczniowskiego klubu sportowego/klubu sportowego.
Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o likwidacji uczniowskiego klubu sportowego/ klubu sportowego
- pisemne zawiadomienie o wszczęciu postępowania likwidacyjnego*
Można skorzystać z ustalonego wzoru wniosku dostępnego poniżej.
Do wniosku/zawiadomienia* należy dołączyć:
- protokół z zebrania wraz z uchwałami:
- o rozwiązaniu stowarzyszenia,
- o przeznaczeniu posiadanego majątku,
- powołaniu likwidatora stowarzyszenia*
- podaniu do publicznej informacji wiadomości informacji o wszczęciu postępowania likwidacyjnego
2. listę obecności wraz z podpisami członków uczniowskiego klubu sportowego/klubu sportowego uczestniczących w zebraniu.
Wszystkie dokumenty składa się w oryginale i w jednym egzemplarzu.
W dalszej kolejności likwidator (po upłynięciu terminu zgłaszania sprzeciwu określonego w ogłoszonej przez likwidatora informacji o likwidacji) składa*:
- wniosek o likwidacji uczniowskiego klubu sportowego/ klubu sportowego
Można skorzystać z ustalonego wzoru wniosku dostępnego poniżej.
Do wniosku należy dołączyć:
- protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego
i przejmującego) - sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r., poz. 120) – stan rachunkowy na początek i koniec likwidacji
UWAGA:
Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji uczniowskich klubów sportowych/klubów sportowych klub traci osobowość prawną.
OPŁATY:
- opłata skarbowa za wydanie decyzji o wykreśleniu ewidencji klubów sportowych (stowarzyszeń sportowych)wynosi 10,00 zł,
- opłatę skarbową można dokonać:
- w punkcie Poczty Polskiej
- przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Jaworze –
Bank Spółdzielczy Jawor 52 8647 0007 0018 4322 2000 0014
Uczniowskie kluby sportowe są zwolnione z tej opłaty.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- stowarzyszenie otrzymuje decyzje o wykreśleniu z ewidencji,
- pismo można odebrać osobiście za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy lub może być wysłane za pośrednictwem poczty (list polecony).
PODSTAWA PRAWNA
1) ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1133 t.j.)
2) ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz.2261 t.j.)
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm.)
4) rozporządzenie Ministra Sportu z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (tj. Dz. U. z 2011 Nr 243, poz. 1449),
5) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 t.j.)
6) ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 920 z poźn. zm.),
*Jeśli jest niezbędne.
Poniżej zamieszczono wzór wniosków .
WNIOSEK O DOKONANIE ZMIANY W EWIDENCJI UCZNIOWSKICH KLUBÓW SPORTOWYCH/KLUBÓW SPORTOWYCH, KTÓRYCH STATUT NIE PRZEWIDUJE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
WNIOSEK O WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI KLUBU SPORTOWEGO/UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO
WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z EWIDENCJI KLUBÓW SPORTOWYCH/UCZNIOWSKICH KLUBÓW SPOTOWYCH